راز گیاهان، حسین بهادری‌فر

راز گیاهان چیست؟ چه دلیلی باعث می‌شود بعضی افراد سبز دست‌ باشند و برخی نباشند؟ چرا افرادی این توانایی را دارند که گل‌ها و گیاهان را به خوبی پرورش دهند و نگهداری و تکثیر کنند، اما عده‌ای دیگر هر گلدانی را خشک و پژمرده می‌کنند. یکی از نکات مهم برای سبز دست شدن، آگاهی از نیازها و شرایط نگهداری گل یا گیاهی است که داریم یا می‌خریم؛ آگاهی از میزان آبیاری مورد نیاز، نوع خاک، شیوه تکثیر، میزان نور و شیوه تعویض خاک و… .
مهندس بهادری‌فر، برای ایرانیان علاقه‌مند به گل و گیاه در این روزگار، چهره‌ای آشنا و پرتجربه در زمینه آموزش شیوه نگهداری از گیاهان است. او نتیجهٔ سال‌ها تجربه، مطالعه و فعالیت را در زمینه تولید و پرورش انواع گل و گیاه و درخت و درختچه در کتاب راز گیاهان به همهٔ علاقه‌مند به طبیعت و دوستدار گل و گیاه ارزانی داشته است.
در این کتاب علاوه بر طرح نکات مهم مشترک برای پرورش انواع گیاهان، در فصل‌هایی جداگانه درباره درختان مثمر معروف، چهل گیاه مهم و سودمند، انواع گیاهان آپارتمانی و دارویی و شیوه‌های مختلف تکثیر، مطالبی مفید آمده است. کتاب مصور نیست و تنها در پایان کتاب، تصویر برخی گل‌ها و گیاهانی که در کتاب توضیحی درباره آنها داده شده، آمده است. مطالعه این کتاب، راهی کوتاه و آسان برای همه کسانی است که می‌خواهند دستی سبز داشته باشن و از زیبایی و شادابی گل‌های محیط اطراف خود لذت ببرند. از همه چیز مهم‌تر این است که آموزش‌ها و راهنمایی‌های این کتاب حاصل تجربهٔ شخصی نویسنده است؛ از این رو می‌توانیم به کارآمد بودن همهٔ آن‌ها اصمینان داشته باشیم.

راز گیاهان

راز گیاهان

نویسنده:حسین بهادری‌فر

ناشر: آوی دانش

شابک:9789649559179

تاریخ انتشار:۱۳۹۰

تعداد صفحات:۲۷۲

قطع:وزیری

ثبت دیدگاه مسدود شده است.