«پدیدآورانِ رافکا»

آنچه در فصلنامه و تارنمای رافکا می‌خوانید حاصل قلم و اندیشهٔ فرهیختگانی است که در این زمانهٔ فراموشی هنوز در ذهن اندیشه می‌پروند و قلم در دست دارند.

مصطفی ملکیان

فیلسوف و پژوهشگر فلسفه، اخلاق و روان‌شناسی

او، که از دههٔ ۱۳۶۰ تا کنون از استادان برجستهٔ فلسفه در دانشگاه و حوزهٔ علمیه و محافل روشنفکری بوده، معرفی‌کنندهٔ برخی شاخه‌های فلسفه و روان‌شناسی به جامعهٔ ایرانی است. ایرانیان فیلسوفان و اندیشمندانی همچون السدر مک‌اینتایر، سیمون وی، گابریل مارسل، کن ویلبر، آیریس مرداک و... را از طریق آثار وی شناختند. علاقه‌مندان به اندیشهٔ وی همواره نگاه تازه و دقیق او به مسائل عمیق را ستایش کرده‌اند.

مسعود جعفری جزی

مسعود جعفری جزی

پژوهشگر ادبیات و نقد ادبی، استادیار دانشگاه خوارزمی

ادب‌پژوه برجسته و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی. وی علاوه بر تدریس در دانشگاه، پژوهش‌هایی مهم به ویژه در زمینهٔ نقد ادبی انجام داده است و در تصحیح متن و ترجمه نیز فعالیت دارد. از مهمترین کتاب‌های او می‌توان به سیر رمانتسیم در اروپا اشاره کرد.

روح‌الله چاوشی

پژوهشگر فلسفه، صاحب امتیاز و مدیر مسئول رافکا

لیلا آقایانی چاوشی

پژوهشگر ادبیات، سردبیر رافکا

علی قاسمیان‌نژاد

روان‌شناس، روان‌درمان‌گر و پژوهشگر تجربه‌های نزدیک به مرگ

او دکترای روان‌شناسی را از دانشگاه شهید چمران اهواز گرفت و پس از آن شروع به گذراندن دوره‌های متعدد رابطه ‌درمانی و زوج درمانی زیر نظر موسسه بین الملی ایماگوتراپی در آمریکا نمود. وی علاوه بر تدریس در دانشگاه و انجام فعالیت در حیطه مشاوره و زوج درمانی، دپارتمان ایماگوتراپی و تجربه‌های نزدیک به مرگ در ایران را تأسیس کرده و به پژوهش در این زمینه ها مشغول است.

رابرت سی. رابرتس

فیلسوف و روان شناس اخلاق

آروین آذرگین

روان‌شناس و پژوهشگر فلسفه

او پس از اخذ کارشناسی ارشد فلسفه غرب و دکتری فلسفه محض، کارشناسی ارشد روانشناسی را دریافت کرد و چند سالی است علاوه بر تدریس در دانشگاه و نویسندگی، بر مبنای روانشناسی اگزیستانسیال (وجودی) به مشاوره و روانکاوی مشغول است. موضوع مشترک و مورد علاقه‌ی او در پس زمینه‌های به‌ظاهر متمایز عکاسی، فلسفه و روانشناسی، شاید یک امر بوده است: سرشت انسان، چیستی زندگی و رابطه‌ی این دو.

مجتبی اعتمادی‌نیا

پژوهشگر عرفان و فلسفه

نرجس عمرانیان

پژوهشگر فلسفه

سید محسن اسلامی

پژوهشگر فلسفه و اخلاق

سلما رضوان‌جو

مترجم و پژوهشگر ادبیات انگلیسی

نازنین احسانی طباطبایی

مترجم

احسان احمدی خاوه

پژوهشگر روان‌شناسی و عرفان

علی حجتی

پژوهشگر تاریخ معاصر

عباس محبعلی

روزنامه‌نگار و پژوهشگر ادبیات

آرزو سلیمانی

مترجم

سارا پروتاسی

گیل بروئر

جودیت بارینگتون

کیت تامسن